avdelningar djupadals scoutkår

Avdelningar

I vår scoutkår finns det två bäveravdelningar, tre avdelningar för spårare, två avdelningar för upptäckare, en äventyraravdelning, två utmanarlag och ett roverlag. Dessutom har vi familjescouting som riktar sig till hela familjen med yngre barn.

Varje avdelning träffas en gång i veckan och gör olika aktiviteter, vi åker också på hajker och läger. Vi är oftast utomhus, men har vi aktiviteter som bäst görs inomhus har vi nya fina lokaler på Elinelunds gård.  Vi har för närvarande kö till våra avdelningar för bävrar, spårare, upptäckare och äventyrare – så vill ditt barn bli scout fyll i anmälningsformuläret så snart som möjligt!

Har du frågor om scouting och vår verksamhet på de olika avdelningarna – kontakta respektive avdelningsledare så berättar de gärna mer!

Våra avdelningar:

Familjescouting för hela familjen, med yngre barn, två avdelningar, Ekorrarna och Vesslorna
(ca en gång per månad, söndagar)

Benny Bäver för barn i första klass (måndagar och torsdagar 10 ggr under våren)

Spåraravdelningen Indianerna för barn 8-9 år (tisdagar)

Spåraravdelningen Piraterna för barn 8-9 år (onsdagar)

Spåraravdelningen Vikingarna för barn 8-9 år (torsdagar)

Upptäckaravdelningen Spanarna för barn 10-11 år (måndagar)

Upptäckaravdelningen Snapphanarna för barn 10-11 år (tisdagar)

Äventyrsavdelningen Rovfåglarna för barn 12-14 år (måndagar)

Äventyrsavdelningen Riddarna för barn 12-14 år (onsdagar)

Utmanarlag för ungdomar 15 -18 år: ”Diskomanerna” (söndagar)