avdelningar djupadals scoutkårBli scout i Djupadals scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett hur gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 7 år. Du börjar som bäverscout på vårterminen när du går i första klass, sedan blir du spårarscout, upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du sedan vara hela livet! Men man kan så klart börja som scout vid vilken ålder som helst, man behöver inte vara med ”från början”. Läs mer om våra olika avdelningar här>>

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Till bäveravdelningarna och våra avdelningar för Spårare, Upptäckare och Äventyrare har vi för närvarande kö, vi tar in nya scouter i turordning.

Fält som är markerade med * är obligatoriska.

Din webbläsare stödjer inte iframes, gå hit för att registrera dig.