Hajker och läger

Att åka på hajk och läger är något av det bästa vi scouter vet! Då får vi användning av våra praktiska kunskaper och vi får ta hand om oss själva och våra kompisar – och vi får vara med om massvis med roliga äventyr!

Flera gånger om året åker vi på hajker och läger. Det är allt från hajker bara för en eller två avdelningar till stora hajker eller läger för hela kåren. Vi deltar också i större läger som arrangeras av olika scoutdistrikt, då har vi chans att lära känna scouter från andra kårer – när ofta flera hundra scouter samlas på scouternas lägerområden.

Planerade hajker och läger!

Mer info kommer allt eftersom hajker och läger planeras. Mer info om varje arrangemang och länk till anmälan kommer under ”Det händer i kåren” och i menyn ovan under hajker och läger.

• Vinterläger i Ammarnäs för Äventyrare, Utmanare, ledare, ledarbarn och funktionärer, vecka 8
  • Avdelningshajker för Spårare, Upptäckare och Äventyrare, mars
  • Vårläger på Hörrs Nygård, Kristi himmelsfärdshelgen
  • Sommarläger på Vässarö, vecka 32, 3-10 augusti

Äventyrshajker!

Djupadals scoutkår arrangerar Äventyrshajker för Södra Skånes scoutdistrikt.
Här finns info om Äventyrshajkerna för deltagande kårer>>

Utrustningslistor!

Utrustningslistor för hajker och läger hittar du här>>