Årets elefanthajk sker med tidsmaskin!

29 september, 2020 av Pia Arvidsson

Tidsperspektivet kring  Höör har gått sönder! Plötsligt går grottmänniskor runt bland riddare, och romare bland  cowboys. Den mystiske TIDSVÄKTAREN bjuder därför kåren på en lärorik och  spännande resa genom tid och rum för att laga tiden genom att själva uppleva historiens  gång och hjälpa den lokala tidens invånare med scoutfärdigheterna vi hittar där!

Den 6-8 november är det dags för Elefanthajk igen för hela kåren! Denna gången ska vi åka på en lärorik och spännande resa genom tid och rum för att besöka och själva uppleva historiens gång och alla de scoutfärdigheter vi kan hitta där! Vi ska ta oss från antiken, via medeltiden, kolonialtiden och Vilda Västern till scouternas grundande och kanske till och med ända in i framtiden!

Vi kommer bo i Höörs scoutlokal, där spårare och upptäckare bor i stuga, medan äventyrare och utmanare bor i militärtält.

Transport och tider

Det går buss från Elinelunds gård för upptäckare och uppåt på fredagen klockan 18:30 (samling 18:15) och för spårare på lördagen klockan 8:00 (samling 7:30). Avfärd tillbaka till Elinelund går 14:00 på söndagen och vi beräknas vara tillbaka ca. 15:00. Givetvis får man även åka personbil till och/eller från hajken om man känner sig tryggare med det.

Lägeravgifter

Spårare: 500 kr
Upptäckare / Äventyrare / Utmanare: 575 kr
Medföljande förälder och ledarbarn: 200 kr

Lägeravgiften ska vara betald till kårens Plusgiro 53 94 70-5 senast den 25/10. Märk inbetalningen med ”Tidsresan” och scoutens namn.

Anmälan stänger den 25 oktober!

Anmälan till Elefanthajken – Tidsresan gör du här>>

För att anmälan till hajken behöver du logga in med scoutens medlemsnummer i Scouterna. Detta hittar du på fakturan från Scouterna. Om du inte hittar medlemsnumret kan ledarna hjälpa!

OBS! Det finns ett begränsat antal platser till hajken! Så anmäl er så fort som möjligt, först till kvarn gäller!

Tidsväktaren väntar på dig!