Årets Elefanthajk – ändrade planer!

1 november, 2020 av Pia Arvidsson

Elefanthajken har i många år varit en av höjdpunkterna för scouterna i Djupadals Scoutkår och vi hade hoppats att det skulle bli så i år också. Planeringsgruppen har lagt ner mycket arbete på att skapa ett roligt och spännande program och vidtagit en mängd extra säkerhetsåtgärder MEN vi har kommit fram till att vi inte kan genomföra hajken med tanke på de restriktioner som nu gäller i regionen.

Djupadals Scoutkårs styrelse och krisgrupp har därför beslutat att ställa om höstens Elefanthajk till ett endagsarrangemang, där de olika grenarna inte träffas under dagen, på lördag den 7 november. (Den planerade hajken hoppas vi kunna genomföra till våren eller nästa höst, allt beroende på smittspridningen i samhället.)

Samling på framsidan av Elinelunds gård:

08.30 Spårarna.

09.00 Upptäckarna.

09.30 Äventyrarna.

Därefter blir det vandring med spännande aktiviteter och kontroller inkl. lunch. Efter vandringen avslutas dagen med grillning vid Elinelunds gård.

Avslutning på baksidan av Elinelundsgård:

16.00 Spårarna.

16.30 Upptäckarna.

17.00 Äventyrarna.

Ett endagsarrangemang kostar naturligtvis inte lika mycket som en hel helg. (Tyvärr får vi dock räkna med att vi får en del kostnader även för den inställda hajken.)

Vi erbjuder därför återbetalning av hajkavgiften enligt följande:

1. Till dem som betalat 575 kr återbetalas 375 kronor.

2. Till dem som betalat 500 kr återbetalas 300 kronor.

Vi hoppas att alla våra scouter vill vara med på arrangemanget på lördag men om så inte är fallet återbetalas den inbetalda hajkavgiften minus 100 kr.

Du som vill ha pengar åter – skicka ett mail till kassor@djupadal.nu och ange scoutens namn, avdelning och till vilket bankkonto summan ska skickas.

OBS! Vi behöver ha ansökan om återbetalning senast den 28 november.

Här finns en liten utrustningslista inför lördagens äventyr (glöm inte kläder efter väder, vattenflaska och matsaker!)>>