Vässarö – Det kom ett brev om hopp!

6 april, 2020 av Pia Arvidsson

Den rådande Corona-epedimin skapar osäkerhet kring kommande evenemang. Men vi är runt 40-45 scouter från kåren som anmält sig – och hoppas på att vi ska kunna åka till Vässarö i augusti som planerat. Då är det underbart att få ett brev från våra vänner på scouternas egen lägerö! De skriver så här:

Just nu är vi på Vässarö och jobbar för att ställa i ordning vår kära ö inför kommande lägerskola.
Nej… Vi har inte ställt in, vi har också ställt om 🙂

Med vissa restriktioner hoppas vi att våren på Vässarö ska bli någorlunda som vanligt. Vi hoppas också att kommande sommar kommer bjuda på värme, glada barnarop, ett kärt återseende eller nya bekantskaper – så som den gjort tidigare år.

Hopp… Det är väl det vi alla behöver just nu?
Vi har skrivit ihop ett brev till er om varför vi fortsätter att jobba för att barn och ungdomarna ska ha något att se fram emot. Vi har också skrivit ihop vad vi planerar ifall restriktionerna fortsätter under sommarmånaderna.

Vi hoppas, och kommer fortsätta hoppas på att vi ses i sommar!

Ta hand om er och fortsätt kämpa för barnens skull, det gör vi 🙂

Läs brevet från Vässarö här>>