Djupadals scouter för världens barn

20 augusti, 2020 av Pia Arvidsson

Djupadals scoutkår kommer under hösten att göra en insats för Världens barn.

Våra scoutavdelningar kommer att ha möten med fokus på barnkonventionen och FN’s globala mål. En del kommer att ta scoutmärken med fokus på goda gärningar i samband med arbetet. Att vara scout innebär att arbeta för en bättre värld!

I samband med mötena kommer vi att samla in pengar till Världens barn i Djupadals scoutkårs namn. Om ni vill lämna ett bidrag så gör ni det till vår digitala bössa;

Om ni vill skänka pengar i vårt namn men inte har möjlighet att göra det digitalt så hjälper ledarna gärna till med det.

Vår bössa är öppen från terminsstart till och med den 2 oktober. Den dagen avslutas höstens insamling med Världens barn-galan på TV.

Vårt mål är att våra scouter ska känna att de gör en insats för andra barn och att alla kan göra något!

Hoppas att vi kan bidra med en slant till Världens barn!

Om ni har frågor kontakta Frida Ekengård på frida@ekengard.se eller prata med ledarna.