Hajk: Upptäckarna åker tillbaka till framtiden 19-20 mars!

13 februari, 2022 av Pia Arvidsson

Den 19-20 mars åker de båda upptäckaravdelningarna Spanarna och Snapphanarna på hajk tillsammans!

På begäran blir hajkens tema att överleva både här och där – i skogen och i rymden – nu och i framtiden!  Vi kommer att lära och leka, vandra och bygga, pyssla och laga mat – och festa på vårt eget Spaceparty!

Vi åker denna gång till Finngården i närheten av Höör.

Vi samlas kl. 8.00 på Elinelunds gård lördag morgon, med avfärd kl. 8.15 och vi åker sedan från Finngården på söndagen kl 13.30 för att vara tillbaka på Elinelund ca. kl 14.30 på söndagen.

På den här hajken installerar vi oss på lägergården innan vi ger oss ut på äventyr. Scouterna lämnar huvuddelen av sin packning på Finngården så det är viktigt att packa en liten dagsryggsäck med matsaker, regnkläder, extrakläder mm, som man bär under lördagen.  Det finns ett val att sova inomhus i stuga eller om man vill, sova utomhus i tält (då bör man ha vintersovsäck).

Här finns utrustningslista för hajken>>

Anmälan görs SENAST den 6/3 här>>

Hajkavgiften är 300 kr som betalas till kårens plusgiro 53 94 70-5 senast den 6/3. Märk inbetalningen med scoutens namn samt ”upptäckarhajk” (OBS! Viktigt).

Eftersom vi hoppas och tror att många scouter vill följa med på hajk skulle vi vara glada om några föräldrar vill följa med och hjälpa till med matlagning, logistik, städning och aktiviteter. Vi utlovar en ”actionfylld” helg! Föräldrar anmäler sig tillsammans med sin scout!

Samåkning och skjuts av hjälpsamma föräldrar behövs också både dit och hem. Fyll i på anmälan när ni kan köra så gör vi en plan för dit och hemresa så att alla får plats.

Frågor? Kontakta någon av ledarna!