Halloweenfest på scoutgården!

12 oktober, 2022 av Pia Arvidsson
halloweenfirande på scoutgården

Då närmar sig slutet av oktober – och alla vet ju vad som händer då…! De övernaturliga varelserna i vår lada väcks till liv och det blir – på scouternas uttryckliga begäran – Halloweenfest! ?

Alla scouter i kåren är välkomna på Halloweenfest med disco och spökspår fredagen den 28/10 kl 18-21. Spårare är välkomna kl 18-20 och Upptäckare och Äventyrare kl 19-21.

Det blir disco, lekar och rysligt mysigt – och kanske visar sig också en och annan av ladans mer okända invånare så här i Halloweentider…

Inträde är 40 kr inkl. en läsk eller annan dryck. I kiosken finns halloweengodis och annat gott att köpa – det går att betala med kontanter eller swish. Kom scoutklädd eller spökklädd – men varmt, för vi är ute och inne – men bara där det går kalla kårar efter ryggraden! Ingen anmälan behövs.
Halloweenfest för alla!

På lördagen och söndagen, 29-30/10, ordnar vi också Halloweenfest för alla andra, båda dagarna kl. 14-20!

Gå vårt spökspår och träffa livs levande vålnader, häxor och spöken i vår läskiga lada!
Dessutom kan man få ansiktsmålning, fika, grilla korv och marshmallows över elden och göra andra roliga aktiviteter! Alla är välkomna, både ”scoutfamiljer” och alla andra – kom och fira Halloween med oss!

Familjer med yngre barn rekommenderar vi att komma lite tidigare på dagen, då det blir lagom läskigt på spökspåret, ni som är lite äldre kommer lite senare på kvällen – om ni vågar! ?

Biljettpriset för spökspåret är 30 kr. I kiosken finns halloweenfika och korv- och marshmallows att grilla själv över elden. Vi tar swish och kontanter.

Rysligt välkomna!