Hitta Vilse-hajk för Spårare 8-9 oktober

19 september, 2022 av Pia Arvidsson

Den 8-9 oktober åker alla spårare från Indianerna, Vikingarna och Piraterna på gemensam hajk där vi ska hitta Vilse – en liten kille som gått vilse i skogen – och lära oss en hel massa som är bra att kunna när man är ute i skogen. Och så ska vi göra annat roligt tillsammans, som att laga mat, ha lägerbål och bygga kojor! Vi övernattar inomhus i stuga.

När?
8-9 oktober 2022

Var?
Höörs Scoutkårs stuga i Höör

Hur?
Samling på scoutgården kl 8.40 på lördagen. Vi åker gemensamt med buss till stugan. Vi sover inne men är i övrigt mycket ute. Hemfärd från stugan 14.00 på söndagen.

Här finns en utrustningslista för hajken>>

Vem?
Alla spårare i Djupadals Scoutkår åker tillsammans. Vi ser gärna att föräldrar är med under helgen, helt eller delvis. Fyll i vid anmälan om ni har möjlighet.

Kostnad?
450 kr för scouter och 150 kr för medföljande förälder.

Betalning i samband med anmälan till plusgiro eller med swish. Märk inbetalning med namn och avdelning, tack!

Plusgiro 53 94 70-5
Swish: 070-24 24 132 (Johan Ekengård)

Anmälan senast den 25 september!
Då behöver vi även besked om man har en förälder som kan vara med under helgen.

OBS! Både Upptäckare och Spårare åker på hajk samma helg! Går ditt barn i 2:an eller 3:an är man Spårare, går man i 4:an eller 5:an är man Upptäckare. Dubbelkolla att ni anmäler er till rätt hajk! 🙂

Anmälan görs här>>

För att göra anmälan behöver man logga in i scoutnet med sitt barns medlemsnummer, detta står på fakturan från scouterna. Kan ni inte hitta medlemsnummer eller logga in hjälper resp avdelningsledare.