Inbjudan till kårstämma med Djupadals scoutkår

14 februari, 2021 av Pia Arvidsson

Onsdag 24 mars 2021 kl. 18.30

Varje medlem har en röst – oavsett ålder
Att alla får vara med och bestämma är något vi tycker är viktigt i Scouterna. En gång per år har vi en kårstämma. På den samlas alla medlemmar för att prata om viktiga saker som rör oss alla. Då är det viktigt att vi får höra åsikter från både gamla och unga. Vi vill höra vad DU tycker!

Unga ska ha inflytande
För att vi ska vara ordentligt förberedda inför kårstämman kommer alla avdelningar ha ett möte där vi i patrullen pratar om scouterna. Men kom ihåg att du måste vara med på kårstämman för att kunna rösta.

Alla ska förstå
Vi ska göra vårt allra bästa för att alla ska förstå vad vi pratar om. Vi pratar enkelt och tydligt. Det är viktigt för oss att även våra yngsta medlemmar kan vara med och tycka till.

Digital stämma
Kårstämman blir digital. Senast sju dagar innan stämman kommer handlingarna och en länk till vårt mötesrum på Google Meet att skickas ut. Allt du behöver veta hittar du också på hemsidan www.djupadal.nu.

Vi bestämmer
För att vara med och bestämma behöver du vara med på kårstämman.
– Vi kommer få se fina bilder från året som gått
– Vi kommer få bestämma vad de olika rummen på Elinelunds gård ska heta

Här finns inbjudan och den formella kallelsen>>