Nu är det snart dags för Jamboree22

12 juni, 2022 av Pia Arvidsson

Nu är sommaren här och Jamboree 22 närmar sig med stormsteg! Den 30/7 åker vi mot Norra Åsum utanför Kristianstad!

Deltagare
Vi är 52 deltagare från Djupadals scoutkår, 6 utmanare, 20 äventyrare, 17 upptäckare och 9 ledare, varav en är med halva veckan. Vi kommer att dela by med Tallhagens scoutkår från Kalmar som är en ny bekantskap för oss, så det blir kul! De är 28 deltagare. Tillsammans kommer vi att bygga upp en egen by i det som kommer att bli en hel stad av scoutbyar. Totalt är det ca 11.700 deltagare på lägret och runt 2000 funktionärer! Det här är scouting i storformat!

Vi åker med buss till och från lägret. Bussen går från och till Elinelund.

Vi samlas kl. 8.00 den 30/7, bussen avgår kl. 8.30
Vi kommer hem igen på eftermiddagen den 6/8. Vi planerar avfärd från lägret kl 14.00 och beräknas vara hemma på Elinelund ca kl 15.30.

Packning
Utrustningslista Jamboree22>>

Lägerbrev!
Här finns ett lägerbrev med VIKTIG information för scouter som ska med och deras föräldrar>>