Nu startar vi familjescouting!

20 september, 2022 av Pia Arvidsson

Familjescouting riktar sig till barn och vuxna tillsammans! Hela familjen är med!

Vi startar nu vår första familjescoutgrupp som kommer att träffas en söndag i månaden kl 13-16. Vi riktar oss främst till familjer med barn mellan 4-7 år och deras syskon som vill uppleva scouting tillsammans. Programmet utformar vi tillsammans efter ålder på barnen och intressen, allt grundat på scouternas fina familjescouting-program. Vi kommer att leka och lära tillsammans, stora och små! Vi kommer också att fixa lite gott mellis över elden eller på stormkök vid varje möte.

Hösten 2022 kör vi en prova-på termin med tre träffar;

• 25 september kl 13-16
  • 23 oktober kl 13-16
  • 20 november kl 13-16

Den här första familjescoutgruppen är nu full, men om intresse finns och det också finns familjer som vill ta ett ledaransvar kan vi ev starta någon mer grupp till våren! Är du intresserad av familjescouting maila till info@djupadal.nu. Skriv hur många ni oftast tänkte komma på träffarna och vilken ålder barnen har. Observera att minst en vuxen alltid ska delta per familj!

Avgift

Eftersom vi nu startar upp familjescouting blir hösten en ”prova-på termin” utan avgift för barnen, de omfattas dock av scouternas försäkring under upp till tre prova-på möten, dvs. terminen ut. En vuxen per familj blir medlem i scoutkåren och betalar avgift som ”förälder i verksamheten” som för närvarande är 150 kr.

Mer information om familjescouting finns på Scouternas hemsida>>