Sankt Georgsfirande 24 april

7 april, 2021 av Pia Arvidsson

Vi hade ju hoppats på att kunna ha ett stort gemensamt Sankt Georgsfirande och har därför, som tidigare meddelats, lagt detta dagen efter den egentliga Sankt Georgsdagen (som är den 23 april). Tyvärr får vi återigen dela upp firandet grenvis för att inte samla för många. Men fira ett traditionsenligt Sankt Georgsfirande det ska vi!

Följande tider gäller lördagen den 24 april:

10.00 Spårare
11.00 Bävrar
12.00 Upptäckare
13.00 Äventyrare och Utmanare

Vi kan i år tyvärr inte välkomna hela familjen och släkten utan vill att vi försöker begränsa deltagandet till scouterna själva, och om man vill, max en förälder per barn, som får följa det hela på avstånd.

Dagen kommer att bjuda på en fin ceremoni med Sankt Georgslegenden, märkesutdelning, invigning av scouter som går i trean samt ledarinvigningar. Scouterna avslutar med något gott att äta från grillen!

Denna dag firar de som har, i scoutklädsel!

Välkomna!