Scouternas dag 8 maj

7 april, 2021 av Pia Arvidsson
avdelningar djupadals scoutkår

Lördagen den 8 maj är det dags för den spännande tävlingen Scouternas Dag!

Från Djupadals Scoutkår deltar spåraravdelningarna, Vikingarna och Indianerna, och upptäckaravdelningen Spanarna.

Scouternas dag är en traditionell scouttävling för Malmös alla scouter som normalt genomförs varje vår i Slottsparken eller på Bulltoftaområdet. I år är det, efter ett års uppehåll, dags igen – men tävlingen kommer att genomföras på ett lite annorlunda sätt, eftersom vi inte kan träffas allihop på samma ställe.

Istället kommer de deltagande patrullerna att tävla vid sin egen scoutgård och uppdragen distribueras i förseglade kuvert under dagen. Resultaten rapporteras in till arrangören, Slottsstadens scoutkår, som fram emot slutet av dagen hoppas kunna kora en vinnare!

Var? Elinelunds gård, för djupdalsscouter.
När? Kl. 9.00 med avslutning ca. kl 15.00
Tag med: Kläder efter väder, en stärkande lunch och gärna något varmt att dricka om det är kyligt.

Anmälan görs på mail till respektive avdelningsledare senast den 2/5!

Hoppas scouterna vill vara med på en spännande och rolig dag vid och omkring Elinelunds gård!