Välkomna till Djupadals scoutkårs kårstämma!

8 april, 2020 av Pia Arvidsson

Kårstämman är uppskjuten och hålls nu onsdagen den 6 maj kl. 18.30-20.30 på Elinelunds gård

Stämman kommer att hållas inomhus, utomhus eller via videolänk, eller en kombination därav, beroende på hur läget för Corona-epidemin ser ut och vilka restriktioner som råder.

Demokrati är viktigt!

Demokrati och medbestämmande är en av hörnstenarna i vårt fria samhälle och långt ifrån en självklarhet i ett världsomspännande perspektiv. Det är också en viktig del av scouting där alla får vara med och alla får vara med och bestämma! Vi arbetar med demokrati i patruller och avdelningar – nästa steg är scoutkårens kårstämma där varje medlem – varje scout oavsett ålder – har en röst.

Kom och var med på kårstämman!

Det kan verka lite torrt – men här finns chansen att se hur demokrati fungerar och vara med och påverka på riktigt!

Vi ska gå igenom alla de formella bitarna men kommer att göra vårt bästa för att det ska bli levande, begripligt och trevligt! • Verksamhetsberättelsen ser vi i fina bilder från alla våra avdelningar

• Vi bjuder på mumsig fika!

• Alla medlemmar kommer att på ett kul sätt få vara med och påverka och utforma vår långtidsplan. Vad vill du ha mer av på scouterna – är det t.ex stora läger, mysiga avdelningshajker, internationellt utbyte, eller kanske att göra insatser i samhället?

• Det blir dessutom en kort presentation om allt roligt man kan göra inom scouterna, i Sverige, Europa och världen – läger, hajker, vandringar och jamborees! Här får du som är scout en hel massa idéer till din alldeles egen långtidsplan. Vad vill du inte missa?

Välkomna!

PS. Det är medlemmarna i kåren, scouterna, som har rösträtt på stämman, men föräldrar till scouter är så klart också hjärtligt välkomna att vara med.

Här finns inbjudan till kårstämman och den formella kallelsen>>