Vårläger ÖVERLEVNAD 2021 på Hörrs Nygård 14 eller 15 maj 2021

28 april, 2021 av Pia Arvidsson

NU har vi äntligen kommit fram till att vi kan åka på vårläger i år också.

Efter att det stora vårlägret blev inställt har det hela tiden varit vår önskan och avsikt att arrangera ett alldeles eget läger vid Hörrs Nygård utanför Sjöbo.

Efter noggrant övervägande och riskanalys har vi kommit fram till att följande är det som känns tryggt och säkert i dagsläget:

• Endagsläger på olika dagar för olika grenar – ingen övernattning.
  • Ingen gemensam transport.
  • Alla scouter åker i föräldrabilar tillsammans med syskon eller nära kompisar.
  • Vi lagar och äter all mat utomhus.
  • Vi har programaktiviteter tillsammans med våra avdelningskompisar.
  • Vi lär oss en massa roligt, nytt och nyttigt om hur vi klarar oss i naturen.

Spårarscouter – lägerdag 14/5
Samling på Hörrs nygård kl. 9.00. Hemresa efter middag och lägerbål kl. 20.00.

Upptäckar- äventyrar och utmanarscouter – lägerdag 15/5
Samling på Hörrs nygård kl. 9.00. Hemresa efter middag och lägerbål kl. 20.00.

Vi kan som pandemiläget är nu tyvärr inte ordna gemensam transport till lägret utan hoppas att ni föräldrar kan skjutsa era barn och kanske samordna med nära kompisar, som barnen träffar normalt. Om det är någon som helt saknar möjlighet att ordna egen transport och inte kan samordna med en nära kompis, så ange detta i anmälan så ska vi se om vi kan hjälpa till.

Kom med ut till Hörrs Nygård nu när det är som finast i naturen – vi har lägerängarna och skogarna för oss själva och dagen bjuder på ett kul program med temat ”överlevnad” – vi lär oss om hur man klarar sig i naturen med enkla medel!

Anmälan görs via länken nedan senast den 7 maj (OBS! Ingen efteranmälan, efter 7/5 måste vi beställa maten). För anmälan behövs scoutens medlemsnummer i Scouterna, detta står på fakturan med medlemsavgiften.

Anmälan är stängd

Lägeravgift
Lägeravgiften är 250 kr för mat, program och avgift till lägerområdet. Egen transport. Avgiften betalas till kårens plusgiro 53 94 70 – 5 senast den 7 maj. Märk betalningen med ”vårläger, barnets namn och avdelning”.

Frågor? Maila lägergruppen på info@djupadal.nu.

En utrustningslista för lägerdagen finns här>>