Nu åker vi på Vårläger! TIDSMASKIN 2022, 26-29 maj

18 maj, 2022 av Pia Arvidsson

Under Kristi Himmelsfärdshelgen, den 26-29 maj är det återigen – efter två års pandemiuppehåll – dags för ett stort vårläger med massvis med scouter från många olika scoutkårer på Hörrs Nygårds lägerängar!

Över 900 deltagare är anmälda – äntligen tillsammans igen! Lägertemat från 2020 är avdammat och det blir en spännande tidsresa till dåtid, nutid och framtid.

Djupadals scoutkår deltar med 107 scouter i alla åldrar – från Spårare till Utmanare. Utmanarna från alla kårer har en egen utmanarby och ett eget program. Vi andra från Djupadals scoutkår bor tillsammans med Ljungens Sjöscouter vilket innebär att vi kommer att bygga upp byn och laga mat tillsammans.

Vi åker gemensam buss till och från lägret.

Den 26/5 samlas vi på Elinelunds gård kl 08:30. Bussarna avgår 09:00.
Vi beräknas vara framme på Hörrs Nygård kl 10:00. För de som ordnat egen transport gäller att man incheckningsdagen kommer till Hörrs Nygård mellan 09:00-10:00.

Vi lämnar Hörrs Nygård söndag 29/5 kl 14:00 och beräknas ankomma Elinelunds gård ca 15:00.

För några av aktiviteterna på lägret behövs en smartphone och barnen får därför ha mobiltelefon med sig. Vi vill dock att mobilanvändandet ska begränsas till de aktiviteter som kräver det och ser helst att man inte använder sin mobil kontinuerligt under lägret. Särskilt för spårare kan tillgång till egen mobil ger möjlighet att ringa hem skapa ökad hemlängtan och oro. Vi ledare är tacksamma om ni föräldrar hör av er till oss om ert barn verkar oroligt. Det kommer att finnas möjlighet att ladda telefonen på särskilt avsedda laddningsstationer på lägerområdet, men rekommenderar att man har med sig en egen powerbank.

Det kommer en finnas en kiosk på lägerområdet med begränsat utbud av godis, läsk och glass. Det går bra att betala med swish eller kontanter. Om ert barn har med kontanter så tänk på att skicka bara med lägre valörer såsom 20 kr sedlar eller mynt.

Utrustningslista för lägret finns här>>

Vi ser fram emot ett härligt vårläger!