Vi åker på Jamboree22!

25 januari, 2022 av Pia Arvidsson

I år är det dags för nationellt Jamboree – ett stort läger för alla Sveriges scouter och utländska gäster. Jamboree22 blir i år kårens sommarläger och går av stapeln den 30 juli till 6 augusti 2022 i Norra Åsum utanför Kristianstad. Det här är ett utmärkt tillfälle att få träffa en massa scouter utanför vår egen kår och uppleva scouting i storformat. Temat för lägret är hållbarhet och det finns ett spännande program för Upptäckare, Äventyrare och Utmanare. Tillsammans utvecklar vi oss själva, varandra och världen!

Dessutom är Jamboree scouternas egen festival med massvis med uppträdanden och roligt ”häng”.

Läs mer och se filmen om Jamboree22 på Scouternas hemsida här>>

Djupadals scoutkår på Jamboree22

Vi planerar att åka på Jamboree22 och hoppas att många scouter är sugna på att följa med! Lägret är för upptäckare, äventyrare och utmanare.  Vi från Djupadals scoutkår bor tillsammans, ledare och scouter, i en egen lägerby. Vi bor i tält. Vi tänker vara med på lägret hela veckan, så att vi inte missar en massa kul! Om en scout av någon anledning inte kan vara med hela veckan kontakta lägergruppen på pia.arvidsson@djupadal.nu.

Lägeravgiften är 2700 kr för scouter.
(Vår lägeravgift är lite lägre än avgiften på scouternas hemsida).

Vi hoppas att hjälpsamma föräldrar kan hjälpa oss med transporten till och från lägret, fyll i på anmälan om ni kan hjälpa till att köra.

Vi tänker att våra yngsta scouter – Spårarna – eventuellt gör en dagsutflykt till lägret för att få uppleva lite om hur det är på ett riktigt stort scoutläger. Detta återkommer vi till lite längre fram.

Anmälan

På scouternas hemsida anges den 31/1 som sista anmälningsdag, men vi kommer att göra en sen anmälan från kåren så anmälan till Jamboree22 görs i scoutnet så fort som möjligt, men senast den 30 mars. Då ska också deltagaravgiften vara betald i sin helhet, eftersom kåren då behöver betala in avgifterna. Anmälan är bindande efter den 30/3. Vad som gäller om lägret behöver ställas in pga pandemin etc kan du läsa om på scouternas hemsida.

Gör din anmälan här>>

(Glöm inte att på sista sidan kontrollera din information och klicka på ”Bekräfta anmälan”)