Sommarens största äventyr

– läger på Vässarö

1-8 augusti

I sommar åker Djupadals scoutkår på en veckas läger till scouternas egen ö i norra Roslagens skärgård! Där bygger vi vår lägerplats och ägnar sedan veckan åt ett stort utbud av aktiviteter – vi ska paddla, klättra, bada, segla, gå trapperspår, orientera, göra hantverk, mysa, äta glass, ha lägerbål och njuta av lägerliv i fantastisk skärgårdsmiljö!

Vi åker i hyrd buss till och från Vässarö. Bussen rullar från Elinelunds gård kl 22.00 fredagen den 31/7 och vi kommer tillbaka den 8/8 på kvällen, beräknad ankomst ca. 19.30.

Lägret är för Upptäckare, Äventyrare, Utmanare, Rover och ledare. Våra yngsta scouter, Spårarna, får stanna hemma denna gång – men nya äventyr väntar till hösten!

Vässarölägret är fullbokat!

Lägeravgiften för hela veckan inkl transport, mat och aktiviteter är 2.100 kr för scouter. Betala in lägeravgiften minus anmälningsavgiften på 500 kr (förutsatt att du betalat denna) till kårens plusgiro 53 94 70-5. Märk inbetalningen med scoutens namn, avdelning och ”Vässarö 2020”.

Information inför lägret:

I de lägerbrev som skickas ut till alla som är anmälda finns mer detaljerad information, du kan också läsa lägerbreven här. Nedan finner du också utrustningslista och lägergruppens riskbedömning.

Har du frågor, kontakta lägergruppen på pia(a)miragomedia.com.

Bra att veta:

Några saker som kan ta lite tid att ordna och därför är bra att veta redan nu:

• Vässarö ligger inte i det värsta drabbade fästingområdet, men det rekommenderas att man har vaccination mot TBE.
  • Vässarö blir från och med sommaren 2020 en kontantfri ö, så scouterna behöver kort eller swish för sina fickpengar.

Läs mer om Vässarö här>>