Harry Potter hajk för Äventyrarna 17-18 september

1 augusti, 2022 av Pia Arvidsson

Den 17-18 september är det dags för äventyrshajk för flera hundra scouter från hela distriktet – arrangerad av Djupadals scoutkår! I år är det dags för den numera, smått legendariska, Harry Potter-hajken! Ett äventyr som börjar med en resa med Hogwarts expressen från plattform 9 3/4 på Brösarps station!

Äventyrarna går i patruller, bär med sig sin utrustning och sover i vindskydd. På vägen ska de lösa spännande uppgifter i Harry Potters värld för att tjäna ihop pengar som sedan kan spenderas i Diagongrändens udda affärer!

Anmälan till Harry Potter-hajken är nu öppen och stänger den 1 september!

Vi behöver hjälp av föräldrar att köra till och från hajken, ange i anmälan om ni kan ställa upp!

Anmälan görs här senast 1 september >>

Deltagaravgiften är 350 kr och betalas in senast den 1 september på kårens Plusgiro 53 94 70-5. Ange scoutens namn och ”Harry Potter”.

Information för andra deltagande kårer hittar du här>>