Äventyrare 12–15 år

I Scouterna är det äventyr från första dagen! Du blir Äventyrarscout när du blir tolv år.

Det är kul att vara med i Scouterna. Tillsammans med kompisar får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Som äventyrarscout får du lära dig något nytt nästan varje dag och alla får vara med och ta plats. Vi lär oss inte genom att läsa böcker som i skolan, i Scouterna provar vi på hur det är att göra på riktigt. Tillsammans bestämmer ni vad ni ska göra, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på läger och möta scouter från hela världen.

Det mesta inom Scouterna handlar om äventyr, men vi tar oss också tid att fundera över vad vi varit med om och lärt oss. Som scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Djupadals scoutkår har två Äventyrsavdelningar:

Rovfåglarna på måndagar kl 19.00-21.00
Terminsprogram Rovfåglarna VT 2024>>

Riddarna på onsdagar kl. 19.00-21.00
Terminsprogram Riddarna VT 2024>>

Ledare på Äventyrarna är:

Rovfåglarna

Anette Lilja