Rover 19–25 år

Roverscouter förbättrar världen. All scouting handlar om samhällsengagemang men det blir aldrig så tydligt som i roveråldern.

Som roverscout har du ingen ledare i din kår som stöttar dig och dina scoutkompisar. Det är bara ni, tillsammans. De flesta har varit med i Scouterna redan tidigare, men många väljer att bli roverscouter utan någon tidigare scoutbakgrund.

Som roverscout får du möjlighet att engagera dig och driva projekt som du kanske aldrig tagit dig tid att genomföra på någon annan arena. Många väljer att engagera sig som scoutledare parallellt under sin tid som roverscouter, men kärnan i roverscouting är roverprojektet. Under ditt roverprojekt får du chans att verkligen göra skillnad. Du bestämmer själv hur och det kan vara allt från att volontärarbeta på andra sidan jorden till att förbättra det lokala samhället på hemmaplan.

I Scouterna får du ta dig tid till att reflektera över dina beslut och handlingar, det är ofta då man lär sig av sina tidigare misstag och förstår hur man ska göra för att det ska bli ännu bättre nästa gång.

Djupadals scoutkår har ett Roverlag som har möte på måndagar.

Ledare Rover

Jakob Öreberg