Spårare 8–9 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

I Scouterna kan du hitta på nästan vad som helst, från att leka nya lekar och bygga kojor i skogen som man kan sova i, till att pyssla och laga mat. Mest gillar vi att vara ute!

Du lär dig något nytt nästan varje dag i Scouterna, det är alltid roliga saker men ibland är de också väldigt bra att kunna. Som att tälja med kniv eller lägga bandage på någon som gjort sig illa. Men till skillnad från hur man gör i skolan läser vi inga böcker om knivar och bandage, vi lär oss genom att göra, genom att prova på allt på riktigt istället. Medan vi gör det samarbetar vi alltid i patruller, små grupper där alla är med och bestämmer. Det är smart, för tillsammans kan man alltid hjälpas åt att hitta på ännu roligare saker.

När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Vi har tre spåraravdelningar:

Indianerna – tisdagar 18.15-19.45

Terminsprogram Indianerna VT 2024>>