Föräldrapatrullen

I Djupadals scoutkår har vi aktiva, ledare och scouter i alla åldrar som engagerar sig för att ständigt utveckla verksamheten och ha roligt tillsammans. Scouting är en ideell föreningsverksamhet och för att kunna erbjuda all denna roliga scouting till våra barn och ungdomar behövs insatser av alla de slag både i verksamheten och i kringarrangemang som genererar intäkter till kåren.

Våra scoutföräldrar är också med och engagerar sig och hjälper till tillsammans med hela familjen – flexibelt, där man vill och kan!

Föräldrapatrullen är en grupp av föräldrar som träffas några gånger om året, gärna tillsammans med familjerna, och förenar nytta med nöje! Syftet med familjepatrullen är tudelat. Dels att ha roligt tillsammans med aktiviteter som riktar sig till hela familjen. Dels att som samlad grupp kunna göra punktinsatser och engagera oss i kårens arbete. Det kan t.ex handla om några timmars materialvård, att fixa något på scoutgården eller att hjälpa till vid evenemang som Scouternas loppis, Geologidagarna, vårt St Georgsfirande eller vår populära julmarknaden! Naturligtvis är barnen – scouterna – också mycket välkomna att tillsammans med sina föräldrar delta och göra insatser för kåren – det är en viktig del av scouting!

Att engagera sig i föräldrapatrullen betyder inte att man ska vara med på allt. Men att alla kan göra något – och tillsammans kan vi göra mer!

Det är enkelt att gå med i föräldrapatrullen – det är bara att bli medlem i vår facebook-grupp där vi samordnar aktiviteter:

Har du inte facebook men vill vara med ändå? Kontakta oss på info@djupadal.nu.