Jubileumshajk för Upptäckare 25-26 mars

27 februari, 2023 av Pia Arvidsson

Den 25-26 mars åker alla upptäckare på jubileumshajk med anledning av kårens 60-årsjubileum! Vi kallar hajken “60 år till… TÅRTA!” och det kommer att bli en buskul helg där vi ska festa och fira! Vi kommer att bygga egna lägerspisar och tillsammans laga en härlig festbuffé över öppen eld och hela helgen kommer att gå ut på att samla ihop 60 poäng… till tårta! Följ med och fira!

När?
25-26 mars 2023

Var?
Hörrs Nygård utanför Sjöbo

Hur?
Samling på scoutgården kl 8.00 på lördagen, för avfärd senast 8.30. Vi åker gemensamt med buss till stugan. Vi sover inne och eventuellt ute i militärtält. Vi är ute hela helgen. Vi åker sedan från stugan kl 14 på söndagen och räknar med att vara tillbaka på Elinelund ca kl. 15.00.

Här finns en utrustningslista för hajken>>

Vem?
Alla Upptäckare i Djupadals Scoutkår åker tillsammans. Föräldrar är också mer än välkomna att följa med! Det finns mycket att hjälpa till med och ni ska ju inte heller behöva missa detta roliga firande! 🙂 Fyll i medföljande föräldrar på scoutens anmälan!

Kostnad?
450 kr för scouter och 150 kr för medföljande förälder.

Betalning i samband med anmälan till plusgiro. Märk inbetalning med namn och avdelning, tack!

Plusgiro 53 94 70-5

Anmälan senast den 15 mars!

OBS! Spårarna har också en kalashajk och Äventyrarna åker på hajk samma helg som Upptäckarna. Upptäckaravdelningarna heter Spanarna och Snapphanarna, och Upptäckare är man när man går i åk 4 och 5. Dubbelkolla att ni anmäler er till rätt hajk!

Anmälan görs här>>

För att göra anmälan måste du logga in med scoutens medlemmsnummer i scoutnet. Kontakta ledarna om  du har problem att anmäla så hjälper vi till!