Smugglarhajk för Äventyrare 14-15 september

19 juni, 2024 av Pia Arvidsson
smugglarhajk

Den 14-15 september är det dags för årets äventyrshajk, i år är det Smugglarhajk på Österlen!

Varje år arrangerar Djupadals scoutkår i samarbete med Södra Skånes scoutdistrikt numera klassiska Äventyrshajker. Det finns en hajk för varje år som scouterna är Äventyrare (åk 6-8).

Det här är en hajk utöver det vanliga! Scouterna vandrar i naturskön miljö och på vägen möter de på kluriga utmaningar som måste lösas. På äventyrshajkerna deltar scouter från många olika kårer i södra Skåne, och även en del mer långväga ifrån. Vandringen sker i patruller, maten lagas över öppen eld och man sover i vindskydd i smugglarnästet.

Avfärd från Malmö lördag morgon (tid meddelas senare) men föräldrabilar till Österlen. Likaså sker transporten tillbaka på söndag eftermiddag med föräldrabilar (tid meddelas senare). Skriv i anmälan när förälder kan hjälpa att köra!

Gör anmälan här senast den 1/9 >>

Deltagaravgiften är 400 kr och betalas in senast den 1 september på kårens Plusgiro 53 94 70-5. Ange scoutens namn och ”Smugglarhajk”.

Denna info och anmälan är för scouter från Djupadals scoutkår. Info för andra kårer finns här>>