Upptäckarhajk 21-22/9: Resan till landet långtborta

5 september, 2024 av Pia Arvidsson

Den 21-22 september åker alla Upptäckare från Spanarna och Snapphanarna på gemensam hajk. Vi kommer att åka med buss till Humlamadens scoutgård i närheten av Veberöd där vi med fantasins hjälp skall åka till landet Långtborta, här befinner sig alver, dvärgar och hobbitar och härskande trollkarlar.

Scouterna kommer att hämta krafter från de fyra elementen och bygga en magisk bro för att lösa ett spännande mysterium!

Vi kommer att sova i tält tillsammans, laga mat utomhus och uppleva massa kul i en magisk värld. Bra att tänka på är att packa efter listan som finns på hemsidan.

Scouterna kommer att få bära sin packning själva ca. 1 km så bra om man kan få i allt i en ryggsäck som man bär själv på ryggen.

Om man som förälder/vuxen önskar följa med går det jättebra, men det krävs enligt kårens policy att man har genomgått utbildningen “Trygga möten” (webbaserad ) samt att man visar utdrag från polisregistret innan avfärd till hajken.

Anmälnings avgift: 450 kr
Medföljande vuxen: 150 kr

Vi samlas vid Elinelunds gård på lördag morgon kl 8.00, avfärd 8.30. Vi är tillbaka vid Elinelund vid 14-tiden på söndagen.

Tänk på att vi har mobilfri tid under våra hajker, så lämna gärna telefonen hemma. Ledarna har sina telefoner med sig, så det går alltid att nå varandra!

Vid frågor kontakta någon av Upptäckarledarna.

Gör anmälan senast 17/9 här>>