INBJUDAN till Djupadals scoutkårs kårstämma

6 mars, 2024 av Pia Arvidsson

Kårstämma onsdagen den 3 april kl. 19.00-21.00 på Elinelunds gård

Demokrati är viktigt!

Demokrati och medbestämmande är en av hörnstenarna i vårt fria samhälle och långt ifrån en självklarhet i ett världsomspännande perspektiv. Det är också en viktig del av scouting där alla får vara med och alla får vara med och bestämma! Vi arbetar med demokrati i patruller och avdelningar – nästa steg är scoutkårens kårstämma där varje medlem – varje scout, oavsett ålder – har en röst!

Kom och var med på kårstämman!

Här finns chansen att se hur demokrati fungerar och vara med och påverka på riktigt! Vi ska göra vårt allra bästa för att alla ska förstå vad vi pratar om. Vi pratar enkelt och tydligt. Det är viktigt för oss att även våra yngsta medlemmar kan vara med och bestämma.

Kårstämman äger rum på Elinelunds gård. Senast sju dagar innan stämman kommer handlingarna att skickas ut (och finns tillgängliga nedan på denna sida, på hemsidan). Allt du behöver veta hittar du också på hemsidan djupadal.nu. För att vara med och bestämma behöver du vara med på kårstämman.

Motioner (förslag till stämman) ska vara inskickade till styrelsen senast den 13 mars. De kan mailas till info@djupadal.nu.

Dagordningen för Kårstämman finns på sida 2.

Verksamhetsberättelsen kommer att föredras i fina bilder på allt roligt vi gjort under året som gått! Under mötet tar vi paus och bjuder på mumsig fika.

Kallelse och inbjudan till kårstämman 2024>>

Välkomna!

Det är medlemmarna i kåren, scouterna, som har rösträtt på stämman, men föräldrar till scouter är så klart också hjärtligt välkomna att vara med.

Handlingar till stämman:

1. Inbjudan och dagordning KST 2024-04-03