Vi är med och fixar ”Barnens parkfestival” för alla barn och familjer i Malmö!

6 september, 2023 av Pia Arvidsson

Helgen den 23-24 september ska vi vara med och arrangera ett evenemang för Malmö Stad – en parkfestival för familjer i Slottsparken. Vi ska (vår vana trogen ?) grilla och sälja korv och dessutom bygga upp en lägerby där det ska göras aktiviteter som paracord och brödbak över öppen eld. Detta är en fin del av scouting, att vi är med och visar och sprider hur kul det är med friluftsliv till barn och familjer i hela Malmö!

Dessutom tjänar scoutkåren en slant på korvförsäljning, något vi behöver till verksamheten för våra scouter! Utöver allt detta är det superkul att vara med på dessa evenemang – förra året hade vi en korvkö som slog alla rekord!

Spårare och Upptäckare kommer att ha möten på parkfestivalen, där de med ledare kommer att både prova roliga aktiviteter och få vara med och hjälpa till och visa upp scouting.

UPPTÄCKARNA har möte på lördagen:
11.00-12.30: Spanarna
13.00-14.30: Snapphanarna

SPÅRARNA har möten på söndagen:
10.30-12.00: Indianerna
13.00-14.30: Vikingarna
14.30-16.00: Piraterna

Mer information om detta kommer från avdelningsledarna och dessa scouter behöver INTE anmäla sig nu, de anmäler sig till ledarna – MEN ni föräldrar som ändå ska lämna och hämta era barn i stan, får väldigt gärna anmäla er för att hjälpa till medan barnen är på möte och så klart också resten av helgen!

Scouterna i ÄVENTYRARNA och UTMANARNA anmäler sig för att hjälpa till under de timmar man kan under helgen. Ledare kommer att finnas på plats hela helgen för att visa scouterna till rätta, fördela uppgifter och stötta. Och även föräldrar till ungdomarna i kåren är så klart mycket välkomna att anmäla sin medverkan, tillsammans med sin scout eller under annan tid! Särskilt lördag morgon och söndag seneftermiddag behövs de äldre scouternas hjälp då vi ska bygga och riva läger!

Och ledare och funktionärer – ni vet vad som gäller! ? Ni behövs  (även utanför ev mötestid med scouter)!

För de som är med större delar av dagen finns mat och dryck.

Anmälan görs i doodle-formuläret, gärna omedelbums – och annars MYCKET GÄRNA innan den 15 september så vi har koll på bemanningen! Klicka i de timmar ni kan och vill vara med och anmäl er i formuläret!

Anmälan till Barnens parkfest görs här>>

Här hittar ni program för helgen och karta över området:

Programbeskrivning>>

Programkarta>>