Coronaläget & nya restriktioner

16 november, 2020 av Pia Arvidsson

I dag har regeringen kommit med nya omfattande restriktioner för att minska spridningen av coronaviruset. De nya restriktionerna börjar gälla den 24/11 och tills dess ska det komma rekommendationer om vad som gäller för barn- och ungdomsverksamhet. Vi följer noga utvecklingen och avvaktar de närmare besked som förväntas under veckan.

Tills vidare fortsätter vi med våra scoutmöten för de yngre barnen (Spårare, Upptäckare och Äventyrare). Utmanarna har digitala avdelningsmöten.

Alla scoutmöten hålls utomhus.

Det är mycket viktigt att barn som uppvisar förkylningssymtom stannar hemma. Vill man inte att det egna barnet ska gå på scoutmöte i dessa tider har vi full respekt för det, meddela då avdelningsledaren.

Även om barn i dagsläget inte omfattas av familjekarantänen, vill vi dock uppmana att man om man har en familjemedlem med konstaterad Covid-19 också håller barnen hemma till dess att alla i familjen är friskförklarade.

Vår julmarknad kommer ju tyvärr att påverkas – men vi jobbar nu febrilt på att hitta en lösning för att på ett sätt som väl håller sig inom restriktionernas gränser ändå kunna sälja julgranar.