Guldgrävarhajk 16-17 september

16 juli, 2023 av Pia Arvidsson
guldgrävarhajk

Den 16-17 september är det dags för årets äventyrshajk för flera hundra äventyrsscouter från södra Skåne med omnejd. I år beger vi oss till Kanada där man har hittat guld! Jakten på guldet blir strapatsrik och scouterna utsätts för prövningar – på väg mot C-lake City träffar man kanske på både indianer och en och annan ”outlaw”.  Väl framme i C-lake City måste guldet vaktas – men kanske får man också tillfälle att koppla av i staden saloon. Det är dags för Guldgrävarhajk!

Äventyrarna vandrar i patruller, bär med sig sin utrustning och sover i vindskydd. Bitvis är vandringen brant när vi tar oss igenom Pink Valley (Skäralid) men då kan det finnas möjlighet att lätta lite på packningen.

Avfärd från Malmö lördag morgon (tid meddelas senare) men föräldrabilar till Söderåsen. Likaså sker transporten tillbaka på söndag eftermiddag med föräldrabilar (tid meddelas senare). Skriv i anmälan när förälder kan hjälpa att köra!

Anmälan är nu stängd!

Deltagaravgiften är 400 kr och betalas in senast den 1 september på kårens Plusgiro 53 94 70-5. Ange scoutens namn och ”Gulgrävarhajken”.

Denna info och anmälan är för scouter från Djupadals scoutkår. Info för andra kårer finns här>>