Hitta Vilse hajk för Spårare 12-13 oktober

19 september, 2024 av Pia Arvidsson

Den 12-13 oktober september är det dags för höstens spårarhajk, vi ska försöka hitta Vilse på Romeleåsen!

Alla spårare –  Galler, Pirater och Vikingar, åker på en gemensam övernattning till en mysig scoutstuga på Romeleåsen. Där ska vi hitta Vilse – en liten kille som gått vilse i skogen – och lära oss en hel massa som är bra att kunna när man är ute i skogen. Och så ska vi göra annat roligt tillsammans, som att laga mat, ha lägerbål och bygga kojor! Vi övernattar inomhus i stuga.

När?
12-13 oktober 2024

Var?
Dörröds  Scoutgård utanför Veberöd

Hur?
Samling vid Djupdals scoutgård kl 08:30 lördagen den 12/10. Bussen avgår kl 9.00.
Hemfärd kl 13.00 på söndagen så tillbaka på kåren cirka 13.45.

Utrustningslista till hajken finns här>>

Föräldrar är välkomna att följa med, fyll då i detta vid anmälan. Tänk på att ni då behöver genomgått kursen “Trygga möten”, samt visat upp utdrag ur belastningsregister, senast 7/10. Läs mer om detta här.

Kostnaden är 450 kr för scouter och 150 kr för medföljande förälder.

Betalning sker i samband med anmälan till kårens plusgiro, märk inbetalning med namn och “Hitta Vilse hajk”.
Plusgiro 53 94 70-5

Gör anmälan senast den 29 september här>>

För att anmäla sig till hajken behöver man logga in i scoutnet. Man loggar in med användarnamn som är scoutens medlemsnummer (finns på fakturan från scouterna) och ett lösenord. Har man inte tidigare loggat in skapar man lösenord genom att klicka på länken “glömt lösenord”, mail går då till den mailadress man angett som primär mailadress i scoutnet när man anmält sitt barn. Vid problem med inloggningen, kontakta ledarna som hjälper.