Julgransförsäljning på Elinelunds gård

18 november, 2020 av Pia Arvidsson
julgransförsäljning

Lördagen den 5 december och söndagen den 6 december kl 9-15 säljer vi nyhuggna julgranar på scoutgården!

Med de senaste restriktionerna som införts med tanken på smittspridningen av Covid-19 har vi återigen fått ställa om – men inte ställa in! Det blir inte den stora julmarknaden i år – men ni kan som vanligt köpa er julgran hos oss!

Vi säljer nyhuggna julgranar – med hemkörning om man vill! Och vi gör det utomhus och med bara några få personer på plats åt gången. Kör in från Elinelundsskolan (där vi kommer att öppna vägen) och parkera på innergården. Vi har ett kösystem med avstånd från detta håll, och utgång åt andra hållet. Elinlundshonung, scoutkalendrar och en grillad korv kan man också hitta tillsammans med granarna, men övriga aktiviteter ställer vi in i år.

I år föredrar vi betalning med SWISH!

Vill eller kan du inte komma till oss kör vi ändå gärna hem en julgran till dig. Skicka ett mail med namn, adress och ungefärlig höjd du önskar på din gran till info@djupadal.nu så kommer din gran hem till dörren!

Eftersom vår julmarknad brukar ge ett bra bidrag till kårens kassa, liksom de övriga evenemang vi gör under året, och det mesta i år har blivit inställt hoppas vi att ni vill komma och köpa er gran hos oss och på så sätt stötta oss i vår verksamhet!

Välkomna!