Nu åker vi på TRÄÄNA 23!

11 maj, 2023 av Pia Arvidsson

Nu åker vi på vårläger 18-21 maj!

Under Kristi Himmelsfärdshelgen åker vi traditionsenligt på vårläger till Malmöscouternas eget lägerområde Hörrs Nygård! Årets läger heter TRÄÄNA och handlar mycket om både trä och träna… Det kommer att bli tillfälle att bygga en himla massa stort och kul (!) och att även arbeta med saker i andra material i ett roligt program! Dessutom bor vi så klart i vår egen lägerby, sover i tält och lagar mat över öppen eld, hänger med kompisar, träffar scouter från andra kårer och myser på det speciella sätt som man bara kan göra på scoutläger! Utmanarna bor i en egen utmanarby tillsammans med utmanare från de runt 20 andra kårer som är med på lägret.

TIDER

På torsdag samlas vi på Elinelunds gård kl 7.30 för avfärd med gemensam buss klockan 8.00. På söndagen lämnar vi Hörrs Nygård kl. 13.30 och beräknas vara tillbaka på Elinelund strax innan 14.30.

Vi är många som ska åka, så lämnar / hämtar ni era barn med bil var vänliga och kör till baksidan av ladan och släpp av / parkera där så att vi undviker trafikkaos.

PACKNINGPacklista inför lägret hittar ni på hemsidan (Utrustningslista läger vår/sommar):

Det finns kiosk på Hörrs Nygård. Ta med rimligt med pengar (förslagsvis max 200 kr). Ta med sedlar i mindre valörer. Det kommer också gå bra att betala med swish.

MOBILER & HEMLÄNGTAN

När vi är på läger vill vi vara där och då med våra scoutkompisar. Mobiler får man därför gärna lämna hemma. Särskilt för de yngre scouterna kan det vara bra att inte ha med mobilen, eftersom vi vet av erfarenhet att det kan framkalla hemlängtan att kunna ringa hem och höra föräldrarnas röster. Behöver scouten få kontakt med hemmet eller tvärtom har ledarna mobiler. Är man äldre scout och har sin mobil med sig, ska den stanna i väskan om den inte används till tex en programaktivitet (vad vi vet är det inga aktiviteter som kräver mobil) – spela får man göra när man kommer hem! Har man mobil med sig, ta med powerbank, det finns begränsade möjligheter att ladda.

KONTAKT & FRÅGOR

Har ni frågor kontakta avdelningsledarna som gärna hjälper! Vilka ledare som är med från respektive gren med kontaktuppgifter meddelas från resp avdelning.
Vi ser fram emot TRÄÄNA 23 på Hörrs Nygård och håller tummarna för att försommarsolen lyser på oss!