Scouternas dag 7 maj!

18 april, 2023 av Pia Arvidsson
Söndagen den 7 maj går den klassiska scouttävlingen “Scouternas dag” av stapeln i Malmö. Förra året var det Djupadal som arrangerade tävlingen och vi löste “Malmömysteriet” i centrala stan. I år är det scoutkåren Gripen som arrangerar tävlingen och vi ska hålla till i Pildammsparken där patrullerna ska ta reda på var de är och vart de är på väg… Det låter spännande!

Förra året placerade sig många av våra patruller bra och en Upptäckarpatrull tog hem segern bland alla upptäckarpatruller och en Äventyrspatrull kom på tredje plats. Så nu har vi titlar att försvara! 🙂Det här brukar vara riktigt kul och ett tillfälle att träffa andra scouter från hela Malmö! Det hela drar igång kl 9 och ca 15.15 beräknas det vara slut. Alla ska ta med sig en lunch-matsäck! Respektive avdelningsledare meddelar samlingsplats och tid.

Anmälan sker till ledare på respektive avdelning / gren:

Spårarna gör sin anmälan i formuläret här>>