Sommarläger i fjällen – intresseanmälan!

21 januari, 2023 av Pia Arvidsson

Följ med och upptäck svenska fjället i sommar!

Djupadals scoutkår arrangerar ett sommarläger under vecka 31 (preliminärt 28/7-7/8). Lägret vänder sig till Upptäckare (9-11 år), Äventyrare (12-14 år), Utmanare (15-18 år), Rover och ledare med familj. Resan blir en upplevelse utöver det vanliga med vandring och paddling, där man får uppleva norra Sveriges flora och fauna och möta samekultur. Det kommer finnas möjlighet att utforma sitt program under veckan utifrån intresse och väder. Vi hoppas även kunna erbjuda ridning och flugfiske till självkostnadspris.

Vi åker tåg och buss till Ammarnäs som ligger i Vindelfjällets naturreservat. Vi kommer att bo i tält men kommer att ha tillgång till Ammarnäsgårdens faciliteter såsom toalett, dusch och bassäng.

Preliminär lägeravgift är 4500 kr för scouter t.o.m 17 år och 5500 kr för vuxna. Här ingår resa, boende, mat och allt program (förutom ridning och flugfiske).

Platserna är begränsade så vi behöver din intresseanmälan senast den 28/2 för att kunna planera resan. Definitivanmälan, då man också betalar anmälningsavgiften kommer att vara den 1/4. Gör en intresseanmälan per scout!

Fyll i intresseanmälan här>>