Sommarläger: JORDEN RUNT 2021

26 april, 2021 av Pia Arvidsson

Välkomna till sommarlägret JORDEN RUNT 2021 på Ivön!

I dessa tider när vi inte kan resa så mycket ”IRL” gör vi det istället i fantasin! Likt Phileas Fogg ska vi resa jorden runt – men vi gör det på bara sex dagar med utgångspunkt från en fin lägeräng med egen sandstrand på Ivön i nordöstra Skåne. På en vecka kommer vi att hinna besöka alla jordens världsdelar och vara med om massvis med äventyr – på land och vatten. Vi kommer också lära oss om kultur, hantverk, historia, levnadsvillkor och scouting från runt om i världen och vi kommer att laga god mat från jordens alla hörn! Naturligtvis hinner vi också med allt annat man ska göra på ett sommarläger som att hänga med kompisarna, samlas kring lägerelden, chilla och bada!

Sommarläger vecka 31
Vi rycker in lördagen den 31/7 och kommer hem igen den 7/8. Våra yngsta scouter, Spårarna är med på tre övernattningar, från och med onsdagen den 4/8 – 7/8. Om pandemiläget tillåter åker vi med gemensamma bussar till och från lägret. En buss går upp på morgonen den 31/7 och en buss för Spårarna går upp på morgonen den 4/8 och vi kommer alla hem på eftermiddagen den 7/8 (tider meddelas senare).

Lägeravgiften är 1600 kr för Spårare (3 dagar) och 1900 kr för övriga scouter.

Anmälan till sommarlägret är nu stängd.  Om man vill uppdatera sin anmälan, maila till lägergruppen.

För att göra anmälan måste du logga in med scoutens medlemsnummer i scoutnet. Medlemsnumret står på fakturan från scouterna. Har du problem att hitta detta, be avdelningsledarna om hjälp.

Anmälan vill vi ha så fort som möjligt – men senast den 6 juni. Blir vi tvungna på grund av pandemin att begränsa antalet deltagare är det först anmäld som gäller. Senast 6/6 ber vi också att en anmälningsavgift om 500 kr ska vara inbetald. Innan den 6/6 är anmälan preliminär, efter detta är den bindande. Resterade lägeravgift ska vara inbetald senast den 15 juli.

Betalning sker till kårens Plusgiro 53 94 70-5, ange JORDEN RUNT 2021 och scoutens namn.

Har du frågor om lägret, kontakta lägergruppen på pia.arvidsson@djupadal.nu

Vi tror och hoppas att kunna genomföra vårt sommarläger som planerat – och anpassar så klart upplägget efter rådande rekommendationer och restriktioner vad gäller Covid 19 -pandemin. Vid det här laget är vi vana att ställa om! Information kommer löpande från lägergruppen.