Tack för en härlig scouttermin!

6 juni, 2020 av Pia Arvidsson

Tack alla scouter, föräldrar, ledare och andra engagerade för en härlig scouttermin! Våren 2020 blev ju inte riktigt som vi alla tänkt oss men vi är mycket glada för att vi trots märkliga omständigheter har haft en rolig och händelserik scouttermin tillsammans. Vi har tyckt att det om möjligt har varit ännu viktigare att erbjuda våra barn och ungdomar meningsfull, rolig och lärorik scouting i dessa tider! Vi har haft en mängd scoutmöten, alla utomhus sedan i mars, vi har varit på avdelningshajker, vi har firat St. Georg och vi hade vårt eget mysiga vårläger ”Woodcraft 2020” på Hörrs nygård under Kristi himmelsfärdshelgen.

De flesta scouter har säkert tagit en del märken under terminen som gått – är du osäker på hur de ska sitta på scoutskjortan – då finns det en guide här>>

Vi önskar nu alla en riktigt skön sommar och så ses vi för gemensam uppstart för alla scouter i kåren måndagen den 24/8. De vanliga avdelningsmötena börjar sedan veckan efter.

PS. Boka redan nu in helgen den 7-8 november då det blir Elefanthajk för hela kåren!