Terminsstarter våren 2021

13 januari, 2021 av Pia Arvidsson

En nya scouttermin är här! Vi fortsätter att bedriva vår verksamhet, liksom allt annat, under speciella omständigheter. Terminsstarterna ser därför lite annorlunda ut än vanligt.

SPÅRARE & UPPTÄCKRE
Spårare och Upptäckare börjar sina avdelningsmöten under vecka 3. All verksamhet hålls utomhus – så kom ihåg kläder efter väder och ta gärna med en liten ficklampa i fickan, det kan vara användbart i mörkret! Liksom i skolan gäller att om någon i familjen har konstaterad covid-19 ska även barnen stanna hemma.

Spåraravdelningen Indianerna – terminsstart tisdag 19/1
Spåraravdelningen Vikingarna – terminsstart torsdag 21/1

Upptäckaravdelningen Spanarna – terminsstart måndag 18/1
Upptäckaravdelningen Snapphanarna – terminsstart tisdag 19/1

ÄVENTYRARE
Äventyrarna, där många nu har distansundervisning i skolan, skjuter på sin terminsstart till tidigast efter den 24/1, beroende på de nya restriktioner som kommer då. Beroende på hur dessa ser ut kan det då också bli aktuellt med digitala scoutmöten.

UTMANARNA
Utmanarna håller tills vidare digitala scoutmöten, med början under vecka 3.

Vi fortsätter att planera för en riktigt rolig scouttermin, med hajker, läger, St Georgsfirande med marknad och mycket mer och hoppas att omständigheterna kommer tillåta oss att göra allt roligt tillsammans med våra scouter. Vi följer noga de restriktioner och rekommendationer som finns – och är flexibla, anpassar, ställer in och ställer om!

Välkomna till en nya termin i Djupadals scoutkår!