Välkommen på julmarknad den 10/12!

15 november, 2022 av Pia Arvidsson
julmarknad malmö

Den 10 december kl 10-14 är det dags för Djupadals scoutkårs årliga julmarknad! En supermysig jultradition!

Vi säljer nyhuggna finfina julgranar, både ädelgran och härligt doftande rödgran. Vill du kör vi hem granen till dig!

Sedan blir det julmarknad på scoutvis med hantverk, smide och kul aktiviteter för barnen, så som traktoråkning, fiskdamm och tomteskattjakt i skogen. Vi säljer bakverk, julgodis, honung, scoutkalendrar och julpynt. Vi har också lotteri med fina vinster och scouternas egen kvalitets-julklappsloppis!

Det finns fika med hembakat kaffebröd, glögg och korv med bröd och över elden grillar vi marshmallows …och massvis med mer julstämning!

Kom och fira in julen med oss!

Kan du inte besöka julmarknaden men ändå vill köpa din gran hos oss så fixar vi så att din gran blir hemkörd direkt! Maila en beställning till info@djupadal.nu och ange namn, adress, typ av gran och ungefärlig höjd så väljer vi ut en fin gran och kör hem den till dig den 11 december mellan ca 11-15.

Ledare, föräldrar och scouter – er hjälp behövs!

Kontakta Pia om du kan hjälpa till på pia.arvidsson@djupadal.nu