Elefanthajk 10-12 november: Ragnarök – en ny början!

8 oktober, 2023 av Pia Arvidsson

Världsträdet asken Yggdrasil skälver och stönar!

I människornas hemvist Midgård pågår ogärningar och strider. Oron växer för Ragnarök, världens undergång.

Tecknen är tydliga; fimbulvintern härjar och fenrisulven är lös. Midgårdsormen vrider sig i raseri och man fruktar att solvargen ska sluka solen och månvargen ska sluka månen!

Heimdall har blåst i Gjallarhornet!

De enda som kan rädda Yggdrasil och stoppa Ragnarök är gudarna i Asgård. Endast med hjälp av ett sedan länge bortglömt folkslag, Djupadalarna, kan asagudarna manas att med sina väldiga krafter tillsammans få asken Yggdrasil att växa igen med rötterna stadigt i Midgård, Asgård, Jotunheim och Nifelheim.

Följ med, du som en av folket Djupadal, för att övertyga asagudarna att rädda världsträdet Yggdrasil!

Den 10-12 november går färden mot Midgård! Kom med och upplev asagudar, jättar och hjältar i kampen för asken Yggdrasils överlevnad!

När? 10-12 november (11-12 november för spårare)

Var? Björket, Kvistofta scoutkårs lägergård i Munka-ljungby

Hur? Vi kommer mestadels vara utomhus hela helgen, men de yngre scouterna (spårare och upptäckare) kommer övernatta inomhus.

Det går buss från Elinelunds gård för upptäckare och uppåt på fredagen klockan 18:00 (samling 17:45) och för spårare på lördagen klockan 8:00 (samling 7:30). Avfärd tillbaka till Elinelund går 14:00 på söndagen och vi beräknas vara tillbaka ca. 15:30.

Anmälan till elefanthajken är nu stängd.

Anmälan stänger den 29 okt – inga efteranmälningar tas emot!

Deltagaravgiften betalas senast 30/10 till kårens plusgiro: 53 94 70-5, ange scoutens namn och ”elefanthajk”.

Avgift spårare: 500 kr (ny avgift!)
Avgift upptäckare / äventyrare: 550 kr (ny avgift!)
Avgift medföljande förälder/ ledarbarn / utmanare (två nätter): 350 kr
Avgift medföljande förälder/ ledarbarn (en natt): 300 kr.
Avgift funktionär/ledare: 0 kr

OBS! Vi har beslutat att kåren sponsrar mer av hajken och därmed sänkt avgifterna (22/10). Så har du inte betalat ännu, betala in enligt ovan. Har du redan hunnit betala för hajken ska du ha en slant tillbaka, maila då med namn, avdelning, och bankkonto till vår kassör, på kassor@djupadal.nu.