Ny LEDA PATRULL-kurs i lägerform för äventyrare

10 mars, 2024 av Pia Arvidsson

I veckan innan midsommar introducerar vi en ny Leda Patrull-kurs i Södra Skåne. Vi i Djupadals scoutkår är med och tar fram den här kursen som blir en kurs och lägerupplevelse utöver det vanliga! Kursen har begränsat antal deltagare. Alla äventyrsscouter kan ansöka – senaste den 1 april!

LEDA PATRULL: Ditt stora äventyr! Är en upplevelsekurs för dig som är äventyrarscout och alltså är mellan 13-15 år. På den här kursen fokuserar vi på DITT stora äventyr – både en scoutupplevelse med äventyr utöver det vanliga men också ditt alldeles egna äventyr när du med kursens hjälp får redskap för att utvecklas som ledare och växer som scout och individ.

LEDA PATRULL: Ditt stora äventyr! arrangeras av Södra regionala utbildningsgruppen och går för första gången i början av sommaren 2024. Kursen är i form av ett fem dagar långt läger, den 15-19 juni, på Sjörröds lägerområde. Vi arbetar i patruller och ger oss under veckan ut på spännande och lärorika äventyr. Vi paddlar kanot, vandrar, cyklar dressin och bor i tält i eget läger. Vi är med om nya, spännande upplevelser, löser utmaningar tillsammans. Vi leder och vi leds av våra patrullkompisar. Varje kväll har vi en reflektionsceremoni i eldens sken.’

Kursen fokuserar på att du ska utveckla ditt ledarskap, din förståelse för hur grupper fungerar och dessutom få testa det hela i praktiken, så som vi scouter alltid jobbar med ”learning by doing”, så att dina nya kunskaper sedan finns nära till hands när du ska leda patrullen på hemmaplan. Deltagaravgift: 1750 kr.

GÖR ANSÖKAN TILL KURSEN HÄR – SENAST DEN 1 APRIL>>