Spårarhajk i Magins värld, 13-14 april

7 mars, 2024 av Pia Arvidsson

Följ med på hajk i magins värld!

När? 13-14 april 2024

Var? Höörs scoutkårs scoutstuga

Hur? Samling kl 08:30 13/4 från Elinelunds gård och vi åker gemensam buss till Höör. Vi kommer tillbaka ca kl 14.00 söndag 14/4

Vem? Alla Spårarscouter från Djupadals scoutkår

Alla Spårarscouter från Djupadals scoutkår, Indianer, Pirater och Vikingar är välkomna till en magisk helg i Magins värld. Vi åker gemensam buss till Höörs scoutgårds scoutstuga och kommer att vara ute i naturen med många spännande aktiviteter under helgen (kläder efter väder!). Sover gör vi inne i stugan.  Det finns madrasser att sova på, men har man ett liggunderlag, tag gärna med det.

Anmälan görs här senast den 28/3>>

Avgift: Betala 450 kr till kårens plusgiro 53 94 70-5 (150 kr för medföljande förälder) vid anmälan. Märk inbetalningen med barnets namn, Spårarna, Hajk.

Föräldrar får gärna följa med! För att vi ska ha en trygg verksamhet för våra scouter, behöver medföljande föräldrar gå den digitala kursen Trygga möten – läs mer om kårens policy och hur man går kursen här.

För att alla scouter ska kunna följa med på hajken, finns möjlighet att vid behov låna utrustning av scoutkåren. Det finns även möjlighet att vid behov ansöka om bidrag till anmälningsavgiften.

Utrustningslista till hajken finns här>>

Vid frågor kontakta gärna ledarna på scoutens avdelning!