Var redo-hajk för alla Upptäckare 14-15 oktober

1 oktober, 2023 av Pia Arvidsson

Upptäckaravdelningarna Spanarna och Snapphanarna åker tillsammans på gemensam Var redo-hajk den 14-15 oktober.

Om Hajken:
På vår Var redo-hajk ska vi vandra, hitta rätt med karta och kompass, leta väsentliga saker, baka, bygga, tälja, elda och så klart leka, mysa kring lägerelden och hänga med kompisarna. Vi ska vara vid scoutstugan Kirsebo vid Ekstorpssjön nära Sturup.

🕗 Tider:
Vi samlas kl. 8.00 på Elinelunds gård lördag morgon, med avfärd kl. 8.15. Vi åker sedan från Kirsebo på söndagen kl 13.30 för att vara tillbaka på Elinelund kl 14.00 på söndagen.

🎒 Packning:
Under denna hajk bär scouterna sin egen utrustning, därför är en bra ryggsäck i rätt storlek viktig. Sovsäck och liggunderlag, märkta med namn, packas separat. Det finns val att sova inomhus, eller för äventyrliga, i tält (endast med vintersovsäck).

📝 Anmälan och Betalning:
Anmälan görs SENAST den 8/10 här:

Anmälan Upptäckarnas Var redo-hajk>>

Hajkavgiften är 450 kr som betalas till kårens plusgiro 53 94 70-5 senast den 9/10. Märk inbetalningen med scoutens namn och avdelning samt ”Var Redo Hajk”.

👪 Föräldrar:
Om någon förälder vill följa med och hjälpa till, eller om ni känner att det egna barnet behöver lite extra stöd på hajken, är ni så klart mycket välkomna att följa med!

🤔 Frågor?
Har ni några frågor eller funderingar kring hajken, är ni välkomna att kontakta någon av ledarna!