Följ med och se vad som händer med dina sopor!

1 oktober, 2023 av Pia Arvidsson

Onsdagen på höstlovet gör vi en spännande guidad busstur på Spillepengens avfallsanläggning! Frågeställningar om det hållbara samhället, livsstil och konsumtion kopplat till avfall och miljö sätts i centrum. Under bussturen får vi se vad som händer med våra sopor efter det att vi sorterat och slängt dem och sopbilen hämtat upp dem. Det är spännande!

Onsdagen den 1 november kl 12.15 samlas vi vid scoutlokalen Elinelunds gård. Sedan åker vi gemensam buss ut till Spillepengen där vi får en guide ombord på bussen som sedan guidar oss runt och vi får se hur vårt avfall tas om hand. Vi är åter på scoutgården ca kl 16.00.

Anmälan till Johan Magnusson på larmjon@gmail.com SENAST den 22 oktober. Först till kvarn då vi bara har 50 platser i bussen!

Kostnad: GRATIS inkl fika!