Julhajk för alla äventyrare 24-26 november

8 oktober, 2023 av Pia Arvidsson

Helgen den 24-26 november börjar julen för alla äventyrare ”med vänner”! Då åker de båda avdelningarna Rovfåglarna och Riddarna på en gemensam myshajk i Höörs scoutstuga. Även andra ledare, funktionärer och utmanare som vill följa med och julmysa är mycket välkomna!

På julhajken ska vi julpyssla, göra pepparkakshus, lyssna på julmusik, stöpa ljus, leka paketlek, kolla julfilm, elda, dricka varm choklad, leka jullekar, laga julmat och göra allt annat som maxar julstämningen!

Vi åker från Elinelund på fredagen kl 17.30 (det blir lite enkel kvällsmat när vi är på plats) och åker hem igen på söndag efter frukost kl. 10.30. Vi planerar att åka buss till och från hajken.

Vi sover denna gång inomhus på madrasser i mysiga Höörs scoutstuga. Det här är en hajk / övernattning som rekommenderas varmt om man kanske tvekar att åka med på en del av de andra mer ”äventyrliga” hajkerna – nu ska vi bara mysa! Föräldrar som vill följa med och hjälpa till eller stötta sin scout lite extra, eller bara julmysa! – är också mycket välkomna att följa med, hela eller delar av hajken, anmäl er då i ert barns anmälan.

Man behöver ta med sig två saker till den här hajken:
1) en julklapp som passar alla scouter, värde max 40 kr.
2) en tomteluva!

Anmälan görs senast den 9 november!

Avgift för hajken är 500 kr (ev medföljade föräldrar 250 kr). Deltagaravgiften betalas senast 9/11 till kårens plusgiro: 53 94 70-5, ange scoutens namn och ”julhajk”.

Anmälan är nu stängd!