Scouternas dag – 28 april

7 april, 2024 av Pia Arvidsson

Söndagen den 28 april är det dags för Scouternas dag – en anrik scouttävling mellan patruller från scoutkårer i Malmö med omnejd. Scouternas dag 2024 går av stapeln i Klagshamnsuddens naturreservat.

Vi deltar med patruller från Spårarna, Upptäckarna och Äventyrarna och har titlar att försvara från föregående år då vi tagit hem flera pallplatser :-)!

Alla scouter från Djupadals scoutkår samlas vid Surfclub Klagshamn kl 08.30 (OBS! Ny tid) på söndagen den 28 april. Scouterna går sedan i patruller under dagen och möter olika utmaningar i en rolig scouttävling! Vi avslutar igen vid Surfclub ca kl 15. Samåk gärna med scoutkompisarna!

• Scouterna tar med sig egen lunch som de äter under lunchpausen.
  • Ta på kläder efter väder för en heldag ute i naturen.

Vi har ett begränsat antal platser så gör gärna anmälan så fort som möjligt så vi vet hur många som vill vara med och representera Djupadals scoutkår! Det finns plats i patruller i alla grenar – anmäl senast den 24/4 (i mån av plats).

Gör anmälan till scouternas dag här – så fort som möjligt!>>