Spårarna åker på hajk för att Hitta Vilse!

2 september, 2020 av Pia Arvidsson

Den 26-27 september åker alla spårare från Indianerna och Vikingarna på gemensam hajk till Hörrs Nygård där vi ska hitta Vilse – en liten kille som gått vilse i skogen – och lära oss en hel massa som är bra att kunna när man är ute i skogen. Och så ska vi göra annat roligt tillsammans, som att laga mat, ha lägerbål och bygga kojor! Vi övernattar inomhus i stuga.

Anmälan och betalning till hajken behöver vi ha SENAST den 17/9!

Här gör du anmälan till hajken>>

För att anmäla ditt barn till hajken behöver du logga in med scoutens medlemsnummer i Scouterna. Detta hittar du på fakturan från Scouterna. Om du ännu inte fått fakturan eller inte hittar medlemsnumret kan ledarna hjälpa!

Lägeravgiften är 300 kr och betalas in på kårens Plusgiro 53 94 70-5. Märk inbetalningen med ”Hitta Vilse” och scoutens namn.

När vi åker på avdelningshajk behöver vi hjälp av föräldrarna att köra barnen dit och hem. Fyll i i anmälan om du kan hjälpa till!

För många Spårare är det här den första scouthajken och skulle något barn gärna vilja ha med sig en förälder som extra stöd så går det så klart bra – i så fall finns det att göra både i skogen och i köket! Vill scouten gärna ha med en förälder fyll då också i detta på anmälan.

Avfärd: Samling på Elinelunds gård kl. 9.00 lördagen den 26/9 för gemensam avfärd i bilar.

Hemkomst: Till Elinelunds gård 14.45-15.00 söndagen den 27/9.

Utrustningslista inför hajken finns här>>