Terminskick-off den 14/1 för ledare, funktionärer, unga ledare, utmanare och rover!

21 december, 2023 av Pia Arvidsson

Söndagen den 14 januari kickar vi igång vårterminen med en söndag fullspäckad med fördjupning, intressanta samtal och trevlig samvaro för alla ledare, funktionärer, unga ledare, utmanare och roverscouter i kåren! Välkomna!

När? Söndagen den 14 januari kl. 8.30-16.00

Var? På scoutkåren – Elinelunds gård

Vad? Det blir ett program med en del gemensam planering av våren och så klart matlagning av en god lunch, häng och snack. Dagen består sedan av ett flertal pass där man själv kan välja vad man vill fördjupa sig i fokuserat på både teoretisk och praktisk scouting och värdefulla kunskaper för vårt ledarskap. Det blir möjlighet att lära sig mer om Hjärt-lungräddning, scoutmetoden, anpassat ledarskap och bildstöd, scoutnetarrangemang och scoutteknik.

Hur? Anmäl dig senast den 4 januari. Ta med dig en laptop / padda som behövs till dagens aktiviteter!

Gör din anmälan här senaste den 4/1>>